Wat betekent ons logo

De naam Macrovita is een samenstelling van het oude Griekse prefix macro, het voorvoegsel dat het Latijnse woord vita, dat leven betekent, te verlengen. Het logo bevat daarnaast ook het Aziatische yin-yangsymbool, dat lichamelijke en geestelijke balans uitdrukt.

Macrovita logo
Macrovita is – zogezegd – de kiem van de levensduur. Het volgt de wijze lessen van de Grieks-Romeinse beschaving en de culturen uit het Verre Oosten. Maar dat niet alleen: de duizenden jaren oude wijsheden en behandelingen voor het lichaam en gezicht zijn getoetst aan modern wetenschappelijk onderzoek. Dit – en de ecologische kijk op de natuurlijke wereld – vormen een boeiende, prikkelende samensmelting van de natuur en cosmetica.

Mijlpalen

Oprichting Macrovita - 1984
Officieel apothekersmerk - 1991
Start van Macrovita Olive-elia - 2006
Macrovita in Nederland - 2014

Oprichting

MACROVITA is opgericht in 1984 door George en Elisabeth Vassilakaki, twee rusteloze zielen die al vroeg hadden voorzien in de opkomende vraag naar natuurlijke producten en ecologisch bewustzijn.
oliefront4
Macrovita houdt zich in de natuurlijke cosmetica bezig met onderzoek, design, uitwerking en productie.
De producten van Macrovita kenmerken zich door de natuurlijke actieve ingrediënten. Al onze ingrediënten worden al sinds de oprichting op een natuurlijke manier ontgonnen, waardoor de extracten van plant en kruid ten volle kunnen worden benut.
Maar niet alleen de actieve ingrediënten zijn natuurlijk, ook de hulpstoffen zijn organisch. Daarom zijn onze producten ook zeer geschikt voor de huid die wat minder kan verdragen. Vooral de lijn met producten op basis van arganolie kunnen gebruikt worden op de zeer gevoelige huid.

Naast natuurlijke extractie van de actieve ingrediënten, gepatenteerde biologische anti-ageingtechnieken en liftende werkingen, heeft Macrovita enkele speerpunten waaraan zij zich al sinds 1984 aan geconfirmeerd hebben. Dat houdt in dat alle producten van Macrovita;

  • niet op dieren zijn getest;
  • Vrij zijn van minerale oliën en propyleenglycol;
  • Milieuvriendelijk zijn;
  • Vrij zijn van parabenen;
  • Dermatologisch en microbiologisch getest zijn;
  • Geen genetisch gemodificeerde ingrediënten bevat.
Op basis van deze statements ontwikkelt Macrovita al meer dan dertig jaar haar recepturen. Kwaliteit blijft gewaarborgd door de directe lijn met telers van de planten en de fabrikanten die de actieve ingrediënten extraheren en bundelen tot een heilzaam natuurlijk cosmeticaproduct. Macrovita laat hiermee zien dat natuur en cosmetica hand in hand gaan en een beter resultaat geeft dan producten met chemische grondstoffen. Macrovita draagt bij aan natuurlijke schoonheid en voedt de huid met louter actieve ingrediënten die door de natuur zijn gegeven.

Missie

Noem ons missionarissen; we houden van duurzame cosmetica die niet alleen de huid beschermt, maar ook dier en natuur. Schoonheid reikt verder dan een verkwikkende scrubbehandeling: schoonheid vind je overal. Daarom werkt Macrovita op een duurzame manier aan de relatie tussen plant, mens en dier.

In de salon en winkel

  • Luxe behandelingen voor in de salon

  • Uitgebreid productaanbod voor in de winkel

  • 24-uurslevering

  • Samples en foldermateriaal verkrijgbaar

  • Meedenken in publiciteit

Wat zeggen mensen over Macrovita

  • Ik ben ontzettend blij met Macrovita. Het is echt mijn merk geworden waar ik voor de volle 100% achter sta. Ook mijn klanten zijn uitermate positief.
    Schoonheidssalon Anaïd
    Schoonheidssalon Anaïd
  • Macrovita betekent voor mij geen ander merk meer. In vergelijking met andere merken met, vaak, ingrediënten van mindere kwaliteit, is dit het beste wat de markt te bieden heeft.
    Angelique
    klant
  • Nadat mijn collega's en ik de testers hadden uitgeprobeerd wisten we dat Macrovita een merk was dat niet te vergelijken was met de reguliere andere merken in ons schap. Crèmes worden snel opgenomen in de huid en laten geen laagje achter. Een hoog gehalte aan natuurlijke ingrediënten, gerecycled materiaal en papieren tasjes van verantwoord hout was mede voor ons een reden om dit fantastische merk in de schappen te zetten. Een gratis cursus van wat de producten betekenen voor de huid was inbegrepen. Hierdoor kunnen we dit product beter adviseren dan elk ander merk.
    Drogisterij
    Drogisterij
  • Macrovita Olive-elia

    Macrovita Olive-elia

    Macrovita Olive-elia, het eerste merk dat is gebaseerd op koudgeperste olijfolie. Van gezichtscrèmes tot douchegel en van serums tot haarmaskers. Het best verkochte merk van Griekenland, nu verkrijgbaar in Nederland.

  • Crémes tegen acne

    Crémes tegen acne

    Met de Matterende en camouflerende dagcrème voor de vette en door acne aangetaste huid is er een einde gekomen aan de zoektocht van velen.

  • Mannenverzorging

    Mannenverzorging

    Ook mannen hebben de juiste verzorging nodig van hun huid.

  • Natuurlijke zonnebrand

    Natuurlijke zonnebrand

    Natuurlijke zonnebrand van Macrovita beschermt niet alleen je huid, maar voedt deze ook.

  • Arganolie

    Arganolie

    Een van de duurste plantaardige oliën, bekend als "vloeibaar goud". Erkend als een antioxidant die cellen beschermt tegen oxidanten en rimpels. Dit in combinatie met meest vooraanstaande ingrediënten vormt onze Olive & Argan lijn.